Általános Szerződési Feltételek
-
Preambulum, fogalmak
A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a CREEX Korlátolt Felelősségű Társaság, mint szolgáltató eladó (a továbbiakban: Szolgáltató, vagy Eladó) a tedly.hu domainről elérhető weboldalon (a továbbiakban: Honlap) keresztül elérhető szolgáltatás igénybevételének a Honlap szolgáltatásait igénybe vevő vásárló, továbbá az 5.4 pontban foglaltak szerint fogyasztónak minősülő vásárló (a továbbiakban: Vásárló, vagy Vevő) általi használatának feltételeit. Jelen ÁSZF érvényes valamennyi, a Szolgáltató/Eladó által a Honlapon elérhető információk alapján árusított termékre.
-
Az szerződésben használt fogalmak, jogszabályi háttér
Termék vagy áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
- ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
- ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru).
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit.
Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat
Felek: Eladó/Szolgáltató és Vevő együttesen.
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse.
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel.
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják.
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják.
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál.
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Vevő/Vásárló: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
- a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
-
Vonatkozó jogszabályok
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
A Honlapon keresztül, a Vásárló és a Szolgáltató között létrejött szerződés nem minősül írásbelinek, azt a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. A Honlapot üzemeltető Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát. Szerződést kizárólag magyar nyelven lehet kötni. A szerződés a Szolgáltató és a Vásárló között jön létre. A Honlap használatával a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
-
A Szolgáltató adatai, ügyfélszolgálati elérhetőségei, a Honlap tárhely-szolgáltatója
A Szolgáltató adatai
Neve: CREEX Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 6800 Hódmezővásárhely, Makai utca 75.
Honlapja: tedly.hu
Cégjegyzékszáma: 06-09-026518
Adószáma: 28966607-2-06
Képviseli: Demián Krisztina ügyvezető
Telefonszám: +36 30 366 0594Ügyfélszolgálati elérhetőségek
E-mail címe: info@tedly.hu
Tárhelyszolgáltató és webshop üzemeltető:
Cégnév: Shopify International Limited (a továbbiakban: Tárhelyszolgáltató)
Székhely: 2nd Floor 1-2 Victoria Buildings, Haddington Road, Dublin 4, D04 XN32, Írország
E-mail: support@shopify.com
Weboldal: https://www.shopify.com/
Adatkezelési tájékoztatója: https://www.shopify.com/legal/privacy
Logisztikai partner:
Cégnév: WEBSHIPPY Magyarország Kft. (a továbbiakban: Logisztikai Partner)
Telephely: 2151 Fót, East Gate Business Park C/2.
E-mail: info@webshippy.com
Weboldal: www.webshippy.com
Adatkezelési tájékoztatója: https://webshippy.com/adatkezelesi-tajekoztato/
-
A Honlapon folytatott tevékenység
A Honlap célja, hogy elősegítse a Szolgáltató számára termék adásvételi szerződések megkötését, melyben a Szolgáltató vállalja, hogy a Vásárló által, a Tárhelyszolgáltató által üzemeltetett Honlapon található információk alapján, a Vásárló regisztrációját követően, vagy regisztráció nélkül, a Honlapon található megrendelési űrlap kitöltésével megrendelt, a jelen ÁSZF 6.2 pontjában részletezett terméket (a továbbiakban: Termék) a Vásárló részére a 9. pontban rögzítettek szerint, a Logisztikai Partner által eljuttatja, Vásárló pedig vállalja a Termék árának megfizetését (a továbbiakban: Szolgáltatás).
-
A szerződés létrejötte, a vásárlás folyamata
A megrendelni kívánt Termék részletes jellemzőiről, a Szolgáltató által meghatározott áráról a Vásárló a Termék nevére vagy a Terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.
A Vásárló a Termék ára alatti „Hozzáadás a kosárhoz” feliratra kattintva tudja a Terméket virtuális kosarába helyezni. Amikor a Terméket kosarába helyezi, megjelenik egy információs ablak, ami tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a Termék elhelyezésre került a virtuális kosarába. Választhat, hogy tovább nézelődik („Vásárlás folytatása”) a Honlapon vagy befejezi a nézelődést és elkezdi a megrendelés folyamatát a képernyő jobb felső sarkán található kosár ikonra kattintva. Ha az utóbbi lehetőséget választotta, akkor megjelenik a kosár tartalma, ahol leellenőrizheti kosarának tartalmát. A kosár oldalon módosítani tudja a megrendelést, és tételt tud törölni a kosárból, továbbá van lehetősége a kedvezményre jogosító kupon kódjának betáplálására is. Ha mindent rendben talált, akkor a „Megrendelés” feliratra kattintva elkezdheti a megrendelést és bejelentkezhet fiókjába, illetve regisztráció nélkül is vásárolhat a kért adatok megadásával.
A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció. Ha a Vásárló bejelentkezett a fiókjába vagy megadott minden szükséges személyes adatot, a „Megrendelés” feliratra kattintva a kapcsolattartási adatot, szállítási módot, illetve a legördülő menükből a szállítási adatokat kell megadnia. A szállítási adatok megadását követően a szállítási módot kell kiválasztania rendelkezésre álló lehetőségek közül, majd a „Rendelés összegzése” feliratra kattintani. Megjelenik egy összegző képernyő, ahol a megrendelésének adatait a végleges elküldés előtt utoljára még ellenőrizheti. A „Fizetés” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését és küldheti el a Szolgáltató részére.
A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja, még az összegző felületen is lehetősége van erre. Terméket törölhet a kosárból, megváltoztathatja a személyes adatait, a Termék mennyiségét is növelheti, illetve csökkentheti “Mennyiség” felirat alatt a darabszám beállításával.
Amennyiben a Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a "Fizetés" gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le, mely a Vásárló részéről ajánlatnak minősül. Ez az ajánlat azonban még nem jelenti azt, hogy a Szolgáltató a Vásárló ajánlatát elfogadta.
Amennyiben a Honlapon hiba vagy hiányosság lép fel a Termékeknél vagy a feltüntetett áraknál, a Szolgáltató a változtatás jogát fenntartja. Ilyen esetben a hibáról történő tudomásszerzést követően, illetve annak javítása után haladéktalanul tájékoztatja a Szolgáltató a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
-
Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, a szerződés létrejötte
Miután a Vásárló elküldte megrendelését, az ajánlat megérkezését követő 12 órán belül e-mailben a Szolgáltató visszaigazolja a Vásárlónak a megkapott megrendelést, tehát az adásvételi szerződés létrejött. Ezen emailben a Logisztikai Partner 1-3 munkanapon belül tájékoztatja a Vásárlót a kiszállítás várható időpontjáról. „webshippy: ami raktáron van, azt haladéktalanul, ami nincs, azt 3 nap”
A visszaigazoló email a megrendelésének részleteit is tartalmazza (tértivevény). Ez a tértivevény nem jelenti a Vásárló megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy megrendelése beérkezett a Szolgáltatóhoz. Megrendelésének a Szolgáltatóhoz történő beérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.
A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (azaz legkésőbb 48 órán belül) nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ha a Vásárló a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében hibát vesz észre, azt a visszaigazoló e-mail beérkezését követő 2 órán belül jeleznie kell a Szolgáltató felé az info@tedly.hu e-mail címre, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. E határidő elteltét követően a megrendelést visszaigazoló e-mailt a Szolgáltató akként tekinti, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul helytállóak és a Vásárló által nem kifogásoltak.
A megrendelés elektronikus úton megkötött, a Szolgáltató és a Vásárló között létrejött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés – amennyiben a Vásárló a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
-
A megvásárolható Termékek
A Szolgáltató által kínált Termékek kizárólag online rendelhetők meg. A Honlapon a Szolgáltató részletesen feltünteti a Termék nevét, leírását, róla fotót jelenít meg. A Szolgáltató törekszik arra, hogy a Termékekről a lehető legjobb, legpontosabb fotót, ill. leírást jelentessen meg a Honlapon. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlapon megjelenő kép és a Termék valóságos megjelenése miatti esetleges különbözőség miatt.
-
A Vásárló által választható Termékek, vagy Termékcsoportok a következők:
- pelenkák
- babaápolási termékek
- cumisüvegek, cumik
- bababiztonsági eszközök (légzésfigyelők, bébiőrök, éjjeli fények, elektromos lázmérők)
- pihenőszékek, hinták
- játékok
Ha a Honlapon bemutatott Termék nincs raktáron, az csak előrendelésre vásárolható meg, ez azonban nem minősül a Termék megrendelésének.
-
Szavatosság, garancia
-
Kellékszavatosság
- Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a Termékhibákért, amelyek a Termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
- A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
- Köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
- Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a Terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a Termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Ha a Vásárló a szavatossági igényét a Terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a Termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
-
Termékszavatosság
- A Termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen a gyártó és a Vásárló között nem jött létre szerződéses jogviszony, hiányzik a szerződés. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
- Egy Termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Termékszavatossági igényét a fogyasztó a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
- A Vásárló a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a Termék előállítója és forgalmazója is.
- A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
- A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
-
A szavatosság érvényesítése
- A Termékekre vonatkozó szavatossági igényét a Vásárló személyesen a Szolgáltató e-mail címén vagy telefonon jelezheti.
- A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladóval közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős. A szavatosság érvényesítéséhez a Vásárló köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát.
- Igény esetén a Vásárló kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
- A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
- A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
- Ha a kiszállított Termék láthatóan anyag- vagy gyártási hibás, ide tartoznak a szállításkor keletkezett sérülések is, akkor kérjük, hogy az ilyen jellegű hibákat jelentse azonnal. Ha nem él a reklamáció lehetőségével, az nem jár törvényes jogaira nézve következményekkel. Valamennyi, a megvásárolt Termék szavatossági ideje alatt fellépő meghibásodására a Vásárlónak járó törvényes jogok fennállnak.
-
-
Árak, fizetési módok
Honlapon az árlistán szereplő irányárak magyar forintban értendők és tartalmazzák a törvényben rögzített ÁFA-t, ehhez számítandó még a szállítási költség, melyet azonban a Termék ára nem tartalmaz. Az ár a megrendeléskor érvényes ár.
A megrendelt Termék(ek) kifizetése a Vásárló részéről – a Vásárló választása szerint – az OTP Simple rendszerén keresztüli bankkártyás tranzakcióval vagy banki átutalással.
A Vásárló a bankkártyás fizetéssel történő megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató, mint adatkezelő által a tedly.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. A Szolgáltató által továbbított adatok köre (a bankkártyás fizetéshez elengedhetetlen adatok) az alábbi: név, email cím, bankkártya adatok, cím. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
Az Eladó fizikai boltot nem üzemeltet. Amennyiben a Termék árát az átvételkor kívánja a Vevő megfizetni, azt személyes átvétel esetén csak készpénzzel tudja megtenni. A számlát elektronikus úton, a Vevő által a megrendelésnél megadott e-mail címre küldi az Eladó.
-
Szállítás
A kiszállítás kizárólag Magyarország területén történhet. A szállítási időkről a mindenkori megrendelési folyamat során a Logisztikai Partner tájékoztatja a Vásárlót írásban (e-mail üzenetben). Amennyiben az ott megadott szállítási idő nem tartható be, e-mailben fogja a Logisztikai Partner a Vásárlót erről tájékoztatni. A számlát elektronikus úton, a Vásárló által a megrendelésnél megadott e-mail címre küldi a Szolgáltató.
A Honlapon keresztül megrendelt Termékek szállítási költségei:
- Magyar Posta (MPL) házhozszállítás < 20Kg 1 890 Ft
- Magyar Posta (MPL) házhozszállítás >= 20Kg 2 890 Ft
- A Szolgáltató a Magyar Posta (MPL) szolgáltatásait a Webshippyn keresztül veszi igénybe.
A megrendelt Terméknek a Vásárló által megadott címre történő szállítása esetén a szállítás kizárólag a Logisztikai Partner tájékoztatása alapján meghatározott paraméterekkel történik.
A Terméknek a futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a Termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy a Logisztikai Partnernek utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak. (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a Termék).
Ha a Vásárló az átvétel során sérülést tapasztal a Terméken vagy a csomagoláson, a sérülésekről a Logisztikai Partnertől kérnie kell kárjegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a Termék, és a sérülés a Termék átvételét megelőzően keletkezett, a Termék visszavételét a Logisztikai Partner díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Logisztikai Partner felelősséget nem vállal.
Ha az azonnali kárjegyzőkönyv elkészítésére nincs lehetőség, vagy elsőre nem látszik külsérelmi nyom a Termék csomagolásán, akkor a Vásárló az észlelést követően azonnal, de maximum 2 napon belül tehet kárbejelentést elektronikus úton a Szolgáltatónál. A Logisztikai Partner a 2 napon túl érkező kárigényt nem tudja érvényesíteni. Az e-mail-ben elküldött reklamációhoz lehetőség szerint a Vásárló mellékelhet fényképeket (amin látszódik a csomagolás és a tartalom is), és minél részletesebb leírást. Ha az átvételkor készült kárfelvételi jegyzőkönyv, akkor annak fényképét is megküldi a Vásárló leveléhez.
A Termék(ek) Vásárlóhoz való leszállításának Szolgáltató által vállalt végső teljesítési határideje a megrendeléstől számított 20 (húsz) munkanap.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a megrendelt Termék(ek)et az adásvételi szerződésre vonatkozó szabályok szerint köteles átvenni, illetve annak ellenértékét megfizetni. Amennyiben a Vásárló a megadott határidőn belül nem veszi át a Terméke(ke)t, úgy a Szolgáltató a szerződéstől a Vásárló szerződésszegése miatt eláll, a Megrendelést törli, melyről elektronikus üzenetben értesíti a Vásárlót. A Szolgáltató elállását követően az esetlegesen már átutalt vételár a Vásárló részére – a pénzügyi teljesítéssel megegyező módon – visszafizetésre kerül akképpen, hogy a szállítási díj nem kerül a Vásárló részére visszafizetésre.
-
Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 (tizennégy) napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vevővel egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vevővel egyeztetni, mert a Vevő megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vevővel kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vevő felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vevő által a rendeléskor használt email, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vevő email fiókjában hozzáférhetővé válik.
Jelen szerződés értelmezésekor szerződésszegésnek minősül az az eset, amikor a Vevő nem veszi át az általa megrendelt Terméket, valamint elállási szándékát sem jelzi a Vállalkozás felé.
Az Eladó (Szolgáltató) és a Vásárló (Vevő) között ugyanis a Honlapon leadott megrendelést követően elektronikus úton kötött adásvételi szerződés jön létre. Ezen szerződés alapján a Vásárló (Vevő) a vételár kifizetésére, a dolog átvételére köteles, valamint köteles együttműködni az Eladóval és tájékoztatni őt minden olyan lényeges körülményről, ami a szerződés teljesítésével kapcsolatos (Ptk. 6:215. § és Ptk. 6:62. § (1) bek.).
-
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt Terméket, úgy az Eladó választása szerint
- azonnali hatállyal felmondja a szerződést, vagy
- akár harmadszor vagy negyedszer is megkísérli a Termék kiszállítását, abban az esetben, ha a második kiszállítási kísérlet sem vezetett eredményre és/vagy a Vevő nem működött együtt.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a fentiekben körülírt sikertelen ki-, és visszaszállítási költséget kötbérként érvényesítse a Vevővel szemben.
Amennyiben a Vásárló a korábban már a megrendelt Terméket - legalább kettő alkalommal - nem vette át (az elállási jog gyakorlását kivéve), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az Eladóhoz, az Eladó a vételár és a kiszállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti a megrendelés teljesítését.
Az Eladónak jogában áll visszatartani a Termék(ek) átadását, amíg meg nem győződik arról, hogy a Vásárló a Termék árát sikeresen megfizette az elektronikus fizetési megoldás igénybevételével (beleértve azt az esetet, amikor az átutalással fizetett termék esetén a Vásárló tagállama szerinti pénznemben utalja át a vételárat és az átváltás, valamint a banki költségek miatt az Eladóhoz nem érkezik meg a vételár és a szállítási díj alapján meghatározott összeg). Az Eladó a vételár kiegészítésére hívja fel a Vásárlót, ha a Termék árának megfizetésére nem teljes mértékben került sor.
-
Tulajdonjog fenntartás
A vételár teljes kifizetésig a Termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a Termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senki mást nem lehet kötelezni.
-
Kapcsolatfelvétel
A Vásárló a Termék(ek)el, a Honlap működésével kapcsolatos, esetleges kérdéseivel, szállítással kapcsolatos kérdésekkel/reklamációjával az info@tedly.hu e-mail címen keresheti a Szolgáltatót.
-
Jogérvényesítési lehetőségek
-
Panaszügyintézés
- A Vásárló a Termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt ügyfélszolgálati elérhetőségeken terjesztheti elő.
- A Szolgáltató az előterjesztett panaszt, amely a Termék szállításával, vagy egyéb, a Logisztikai Partner felelősségi kérdésével kapcsolatos, haladéktalanul továbbítja azt a Logisztikai Partner felé.
- A Szolgáltató a Szolgáltatással kapcsolatosan előterjesztett panaszt, haladéktalanul orvosolja. Ha a panasz azonnali orvoslására a Szolgáltató részéről nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel.
- Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
- A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
- A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
-
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
- Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita a Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály (1088 Budapest, József krt. 6.)
Telefonszám: +36 1 459 4843, E-mail: fogyved@pest.gov.hu - Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Pest Megyei Békéltető Testület (1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em. 2.)
Telefonszám: +36 1 792 7881, E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
-
-
Adatvédelem
A Szolgáltató Adatvédelmi tájékoztatója a https://tedly.hu/pages/adatvedelmi-incidenskezelesi-szabalyzat linken érhető el.
-
Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket bármikor, a Vásárlók előzetes értesítése nélkül is, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Honlapot más domain alá helyezze át.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. január 31.
Jelen ÁSZF elérhető a https://tedly.hu/pages/aszf oldalon.
-
Szerzői jogok
A tedly.hu domain szerzői jogi védelmet élve, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
A Honlap szerzői jogi műnek minősül, tilos a Honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. A Honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain nevére, az azzal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.
A Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása hiányában tilos a Honlap tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, a vásárlói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése, bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető.